Nur Hidayati Binti Amir

Nur Hidayati Binti Amir

puteri amir + mariyam

Daisypath Happy Birthday tickers

...i'm be a blogger...

Daisypath Friendship tickers

Sunday 6 July 2014

percaturan hidup

rezeki, jodoh, pertemuan, ajal dan maut semuanya telah ditetapkan oleh Allah
kita sebagai hamba Allah perlu berusaha untuk mendapatkan yang terbaik dalam hidup kita
biarlah apa orang lain nak cakap tentang kita
yang penting kita ikhlas dalam melakukan sesuatu perkara 
macam tu jugak dengan jodoh
memang jodoh kita telah ditetapkan oleh Allah tapi kita perlu berusaha kan?

“lelaki yang baik hanya untuk perempuan yang baik”

ye, untuk mendapatkan jodoh yang baik, kita perlu berusaha
kita perlu berusaha dengan memperbaiki diri kita sendiri 
jangan hanya memandangkan luaran sahaja tetapi lihatlah pada dalaman seseorang itu
kita berhak memilih dalam hidup kita
tapi kita xberhak nak judge seseorang dari luaran ja
janganlah salah memilih kerana kesannya kita sendiri yang akan merana
apa yang penting usaha, doa dan tawakkal
setiap yang berlaku pasti ada hikmahnyaa
perkataan “redha” perlu untuk mendapatkan ketenangan hidup di dunia
same goes to me, aku perlu redha dalam hidup aku jika aku ingin gapai bahagia
aku harap keputusan yang aku ambik akan membahagiakan semua orang J
kita hanya merancang tetapi perancangan Allah adalah yang terbaik
sayonara ~

aku percaya pada jodoh Allah 

No comments:

Post a Comment